[ < ]

[ > ]

 

[ << ]

[ Up ]

[ >> ]

 

 

 

 

[Top]

[Contents]

[Index]

[ ?

]

3.1.4.2 Mozgás parancsok

A mozgáshoz tarozó jelenlegi kód osztott kis szubrutinok tömkelege, és ez megjelenik a z elérhető parancsokban.

Különböző koncepciók alapján léteznek mozgás parancsok.

·         Mozgás világkoordináák szerint

·         Relatív mozgás a kamera nézőpontja szerint.

·         Mozgás relatívan a kamera iányultsága szerint, vagyis bármilyn forgás aszerint, éppen merre nézel.

 

·         Gyorsítás és lassítás.

Ezek két módon vnnak implementálva (- ' move_3d on' és 'move_3d off' . Ez hat a 'strafe' (oldalazás), 'step' (lépés), ' rotate' (forgás) és és a 'look' (ránéz) parancsokra, amiket az imm_ előtaggal kell meghívni, a 'move_3d' be van kapcsova.

A 'move-3d' olyasmi, mint a leszállás, ahogy egy légi járműnél, tudod allítani a yaw, a pitch és a roll értéket.

A 'move_3d' nélkül a mozgás olyan mint a Quake-ben, és nem tudod mozgatni a fejed balra-jobbra, csak fel és le.

A gyorsaság és a maximális sebesség a konfigurációs fáljban szerepelnek, de csak a lépésekre (a nézőpont irányával megegyező mozgsá) és az oldalazásra (mozgás merőlegesen a nézőpont irányával) érvnyesülnek, a forgatás parancsokban nem. Lásd Configuration Files.

facenorth

facesouth

faceeast

facewest

facedown

faceup

 

Point in the specified absolute direction. Useful if you get lost or if you are not pointing quite level, since Walktest has a movement bug which means if you are not facing horizontally, you tend to drift forwards or backwards.

turn [b]

180 fokot fordulsz a nézpontodhoz képest.

 

A parancsok következő része különbözően működik, ha be van kapcsolva a 'move_3d'. A 'move_3d' elveti a gravitációt, és teljes 3d lehetőséget kínál, mint a Descent(?)- A gravitáció kikapcoslható, ha a 'move-3d' kikpcsolt állapotban van. A felhaszámnlásái lehetőségek kkolrátoltak, ezek a parancsok nincsenek normál esetbe billenytűkhöz rendelve, és valójában nem fogod állandóan a konzolba gépelni őket.

3d módban egy egyszerú lépést tesznek meg. Emlékezz rá,hogy a status azt jelenti, hogy a parancsok addig változtatájk a helyedet, amíg a gombot lenyomva tartod.

 

·         step_forward n [status-up] lépés előre

·         step_backward n [status-down] lépés hátra

·         strafe_left n [status-alt-left] oldalazás balra

·         strafe_right n [status-alt-right] oldalazás jobbra

·         look_up n [status-pgup] nézz fel

·         look_down n [status-pgdn] nézz le

·         rotate_left n [status-left] forgatás balra

·         rotate_right n [status-right] forgatás jobbra

·         jump [0]

Ha a “do_gravity' be van kapcsolva (alapértelmezett) és az 'on-ground' be van állítva, add a 'cfg_jumpspeed' -et az y kopmonens megnövelésére. Röviden, ugrasz. Én nem tudsz ugrani a levegőben folyamatosan fölfelé.

move3d [3]

Vált a tiszta 3d és a 'kényelmesebb' (Quake-szerű) mozgások között. Az utóbbi az alapértelmezett.. Ez alapjában véve a bal és jobb nyílakra hat, amik forgatják a kamerát és tartalmazza a gravitációs rendszert. Ha elérhetővé teszed a 3D mozgást, a garvitációó kikapcsol, és a bal/jobb gombok a síkot balra és jobbra viszik (?)

 

do_gravity boolean [8]

Engedéylezi/letiltja a gravitációt. Ha kikpcsolod a gravitációt, nem tudsz ugrani. Haszánlhatod az 'i_up' (fel) és az 'i_down' (le) parancsokat, de alapértelmezés szerint nem lesznek billentyűkhöz rendelve.

Enable/disable gravity (enabled by default). If you disable gravity, you can't jump. You can use the `i_up' or `i_down' commands, but they are not bound to keys by default.

Mozgás

Ez egy párt vár. Ha az első =1, A Lassú módot hasznáold. Ha a második = 1, a gyors módot használod. Mindkettő értéke igaz lehet, ebben az esetben a Lassú mód lesz használva. A Control gomb állítja be a Gyors jelzőt, és a Control -Shift a gyors jelzőt. Vannak billenytűhozzárendelések a gyors és a lassú mozgáshoz, de nincsenek a normálhoz.

 

·         i_forward s f [Control-UP]

·         i_backward s f [Control-DOWN]

·         i_left s f [Control-Alt-LEFT]

·         i_right s f [Control-Alt-RIGHT]

·         i_up s f [Control-Alt-UP]

·         i_down s f [Control-Alt-DOWN]

These four perform left or right rotation using either camera or world coordinates.

·         i_rotleftc [Control-LEFT]

·         i_rotleftw [Control-Shift-Alt-LEFT]

·         i_rotrightc [Control-RIGHT]

·         i_rotrightw [Control-Shift-Alt-Right]

These four perform rotation, left or right, around the X (horizontal) or Z (direction of view) axes.

·         i_rotleftx [Control-PGDN]

·         i_rotleftz [Control-Alt-PGUP]

·         i_rotrightx [Control-PGUP]

·         i_rotrightz [Control-Alt-PGDN]

colldet boolean [Shift-8]

Engedélyezi/letiltja az ütközésvizsgálatot. Ez elérhető a '-colldet' és a 'nocolldet' parancssori opciókkal is.

freelook [\]

Ha a freelook engedélyezett, az egérmozgás mozgatja a kamerát, mint a Quake-ben. Alapesetben a freelook ki van kapcsolva, lehetővé téve, hogy az egéret dolgokra való rámutatásra használd.

inverse_mouse Boolean [`]

Ez megváltozttatja az egér fel/le műveleteit, szóval az egér úgy működik, mint egy joystick freelook nézetben. Húzd le az egeret ahhoz, hogy felnézz, told előre, hogy lenézz.

[ < ]

[ > ]

 

[ << ]

[ Up ]

[ >> ]

This document was generated using texi2html 1.76.