[ < ]

[ > ]

 

[ << ]

[ Up ]

[ >> ]

 

 

 

 

[Top]

[Contents]

[Index]

[

 ?

]

2.2 Könyvtárszerkezet

Ez a rész bemutatja a CS általános könyvtárszerkezetét. A Crystal Space az alábbi könyvtárakba lett szervezve:

CS

Ez a fő Crystal Space könyvtár. Bármilyen elérési útat adhatsz neki, amennyiben támogatja az operációs rendszered. Ha úgy döntesz, hogy projektet ebben a könyvtárban építed fel, akkor ez az a könyvtár, ahol a lefordított alkalmazások ás plugin modulok létrejönnek. A`vfs.cfg' fájl is ebben a könyvtárban található.

CS/out

Ezt a könyvtárat használja a fordítási eljárás, ha a “make” vagy a “jam” segítéségével fordítasz. Emellett lehetséges, sőt, talán ajánlott a projektet valahová máshová fordíani. Ez a könyvtár fog tartalmazni minden tárgykódot tároló fájt, statikusan linkelt könyvtárat és más, a projekt fordítása során generált fájlokat.

CS/apps

A Crystal Space –szel együtt szálított alkalmazások forráskódját tartalmazza. Lásd még Quick Overview.

CS/apps/tests

A projekt képességeit tesztelő programok kerülnek ide.

CS/bin

A projekt karbantartói által használt különféle szkriptek helye..

CS/data

A Crystal Space –szel szállított adat fájlok és pályák helye.

CS/data/config

Alkalmazások és pluginok által használt (‘.cfg’) fájlok helye. Konvenció szerint ide csoportosulnak.

CS/docs

A Crystal Sapce dokumentációjának gyökérkönyvtára. Több alkönyvtára van.

CS/docs/texinfo

A Texinfo minden Crystal Space dokumentáció mesterformátuma. A könyvár és alkönyvtárai tartlamaznak minden olyan Texinfo forrást és képet, amit a Crystal Space kézikönyv magába foglal. A legtöbb felhasználónak nem kell törődnie ezzel a könyvtárral, mivel a Texinfo dokumentáció automatikusan HTML-lé lesz konvertálva, ami sokkal elérhetőbb így az általános felhasználónak. Dokumentácót íróknak és karbantartóknak azonban érdekes lehet ez az alkönyvtár.

CS/docs/html/manual

Ez a könyvtár tartalmazza A Crystal Space kézikönyv HTML változatát. A legtöbb felhasználó a `CS/docs/html/manual/index.html' fájlt böngészi majd.

CS/docs/html/api

Ez a könyvtár tartlamazza aCrystal Space SDK nyilvános API referenciáját. A legtöbb felhasználó a `CS/docs/html/api/index.html' fájlt böngészi majd.

CS/docs/support

Ez a könyvtár tartalmazza az automatikus dokumentáció generáláshoz szükésges támogató szkripteket.

CS/include

Itt vannak a publikus Crystal Space fejállományok. Ezek a fejállományok az SDK részeként installálódnak, ha meghívod a `make install' vagy a `jam install' parancsokat.

CS/libs

Itt vannak azok a felhasznlható modulok, amiket az alkalmazásaidhoz vagy pluginjaidhoz linkelhetsz. Viszonylag kevés ilyen könyvtár van, mivel a Crystal Space legtöbb funckciója plugin modul formában van jelen.

CS/libs/csgeom

A geometriai könyvtár. Számos geometriához kapcsolodó függvény és könyvtár található itt: mátrixok, vektorok, transzformációk, vágók, síkok, stb.

CS/libs/csgfx

A grafikus modul. Itt található a buckaleképezés, a mipmapping, kvantizerek, és a kép fájlok betöltését biztosító rutinok (számos töltő plugin formjában).

CS/libs/cstool

Ez a modul számos magas szintű kiegészítő függvényt tartalmaz, amik más modulokra építenek.

CS/libs/csutil

Ez a modul számos alacsony szintű kiegészítő függvényt tartalmaz. Ezek közé tartozik az archíválás, a konfiguráció kezelő, a virtuális óra, ütemező, sztringek, hasító táblák, SCF lásd a Shared Class Facility (SCF) részt, MD5 algoritmus, parancsori elemző (parser), esemény struktúrák és még sok minden más.

CS/libs/csutil/generic

Platform specifikus funkciók általános megvalósításai.

CS/libs/csutil/macosx

MacOS/X-specifikus funciók.

CS/libs/csutil/unix

Unix-specifikus funciók.

CS/libs/csutil/win32

Windows-specifikus funkciók.

CS/libs/csplugincommon



A collection of convenience modules which eliminate much of the drudgery associated with implementing SCF interfaces in certain types of common plugin modules. For example, the `csGraphics2D' class in `csplugincommon/canvas' implements the `iGraphics2D' interface and provides much of the functionality common to most canvases. Likewise, the `csGraphics3D' class in `csplugincommon/render3d' implements the `iGraphics3D' interface and provides much functionality common to renderers. You are not required to utilize these implementations when authoring your own plugins, but they are available for your convenience and may prove to be handy time-savers.

CS/libs/csplugincommon/canvas

Közös vászon funkciók.

CS/libs/csplugincommon/directx

Közös Direct-X funkciók.

CS/libs/csplugincommon/imageloader

Közös képbetöltő funciók.

CS/libs/csplugincommon/macosx

Közös MacOS/X funkciók.

CS/libs/csplugincommon/opengl

Közös OpenGL funkciók.

CS/libs/csplugincommon/particlesys

Közös részecske rendszer funciók.

CS/libs/csplugincommon/render3d

Közös renderelő funkciók.

CS/libs/csplugincommon/renderstep

Közös renderelés ismétlő funciók.

CS/libs/csplugincommon/shader

Közös shader funkciók.

CS/libs/csplugincommon/soundloader

Közös hangbetöltő funkciók.

CS/libs/csplugincommon/soundrenderer

Közös hang renderelő funkciók.

CS/libs/csplugincommon/win32

Közös Microsoft Windows funkciók.

CS/mk

Ez a könyvtár tartalmazza a konfigurációs és fordító rendszerek számára fontos dolgokat.

CS/mk/autoconf

Könnyen kezelhető Autoconf kiegészítő makrók, amiket a Crystal Space-t használó külső projektek használnak.

CS/mk/jam

Könnyen kezelhető Jam szabályok, amiket a Crystal Space-t használó külső projektek használnak.

CS/mk/msvcgen

Visual C++ projekt fájlok generálására használt komponensek, maik a Jam fájlokon alapulnak.

CS/mk/msvc

MSVC 7.0, 7.1 és 8.0 projekt fájlok.

CS/plugins

Dinamikusan betölthető pluginok. Ezekkel a modulokkal az SCF interfészeken keresztól lehetséges a párbeszéd. Lásd még Shared Class Facility (SCF).

CS/plugin/aws

Alternatív Ablakozó Rendszer (Alternate Windowing System).

CS/plugins/bugplug

Crystal Space hibakereső plugin.

CS/plugins/collide

Ütközésvizsgáló pluginok.

CS/plugins/collide/opcode

Ez az Opcode ütközés vizsgáló plugin, ami az Opcode könyvtáron alapul.

CS/plugins/console

Számos kimeneti/bemeneti konzol plugin. A konzol gyakran a 3D megjeleníés fölé kerül.

CS/plugins/cscript

A Crystal Szkript pluginok. Ezek a pluginok lehetővé teszik a programozóknak, hogy a Crystal Space-t szkriptnyleveken keresztül használják.

CS/plugins/cscript/csjava

Java interfész.

CS/plugins/cscript/csperl5

Perl5 interfész.

CS/plugins/cscript/cspython

Python interfész.

CS/plugins/csparser

Egy plugin , ami beolvassa a pálya fájlokat és importálja a pályákat a 3D engine-be. A standard pálya fájlformátum XML, de a beolvasó képes beolvasni bármilyen dokumentumot, ami `iDocument' interfészt valsít meg.

CS/plugins/csparser/services

Crystal Space formátumú betöltő szolgáltatások.

CS/plugins/culling

Láthatósági vágó pluginok.

CS/plugins/culling/dynavis

Dynavis láthatósági vágórendszer.

CS/plugins/culling/frustvis

Frustvis láthatósági vágórendszer. (Alapértelmezett vágó, ha nincs más kiválasztva. )

CS/plugins/device

Hardveres eszközök pluginjai.

CS/plugins/device/joystick

Joystick támogatás.

CS/plugins/engine

A 3D engine, ami a Crystal Space-t vezérli.

CS/plugins/engine/3d

A 3D engine plugin.

CS/plugins/filesys

Fájlrendszerekkel kapcsolatos pluginok.

CS/plugins/filesys/vfs

Virtuális fájlrendszer, VFS. Lásd Virtual File System (VFS).

CS/plugins/font

Betűkészlet kiszolgálók gyűjteménye.

CS/plugins/font/server/csfont

Standard (bittérkép alapú) Crystal Space font szerver.

CS/plugins/font/server/freefont

FreeType (ver 2) font szerver.

CS/plugins/font/server/fontplex

Font server multiplexer.

CS/plugins/mesh

Számos mesh objektum megvalósítás (lásd a Mesh objektum Plugin Rendszer részt). inden mesh objektumnak van egy megvalósítása az '/object' alkönyvtában és egy vagy több betöltő/mentő puginja a '/persist' vagy 'persist/standard' alkönyvtárban

CS/plugins/physics

Fizikai mozgásokkal foglalkozó pluginok.

CS/plugins/physics/odedynam

ODE dinamika.

CS/plugins/reporter

Jelentő.

CS/plugins/sequence

Itt van a szekvencia kezelő, ami események idő alapú szekventálására használható például demóknál.

CS/plugins/sound

Audio pluginok.

CS/plugins/sound/driver

Platform-specifikus hang driverek.

CS/plugins/sound/driver/coreaudio

CoreAudio hang driver (MacOS/X).

CS/plugins/sound/driver/oss

Open Sound System (OSS) hang driver (UNIX).

CS/plugins/sound/driver/waveoutsd

WaveOut hang driver (Windows).

CS/plugins/sound/loader

Számos hang fájl betöltő.

CS/plugins/sound/renderer

Platformspecifikus hang rendererelők.

CS/plugins/sound/renderer/common

Közös hang renderelő segédfüggvények.

CS/plugins/sound/renderer/ds3d

DirectSound 3D hang renderelő..

CS/plugins/sound/renderer/openal

OpenAL hang renderelő.

CS/plugins/sound/renderer/software

Szoftveres hang renderelő.

CS/plugins/stdrep

Standard jelentő lehallgató.

CS/plugins/video

All rendering- and graphics-related plugins.

CS/plugins/video/canvas

Ez 2D driver komponens, ami a Crystal Space renderelő ablakait vezérli és korlátozott 2D grafikai támogatást nyújt (2d pxeltérképeket is belérte).

CS/plugins/video/canvas/asciiart

ASCII Art driver.

CS/plugins/video/canvas/common

A 2D driverek közös kódja.

CS/plugins/video/canvas/ddraw

Windows DirectDraw driver.

CS/plugins/video/canvas/directxcommon

Közös DirectX (Win32) kód.

CS/plugins/video/canvas/macosx

MacOS/X OpenGL és CoreGraphics graphikus driverek.

CS/plugins/video/canvas/memory

Memória driver (a jelenetet közvetlenül a memriába rendereli).

CS/plugins/video/canvas/null2d

Egy semmit semcsináló 2D vászon.

CS/plugins/video/canvas/openglcommon

Közös kód minden  OpenGL 2D driver számára..

CS/plugins/video/canvas/openglwin

OpenGL 2D driver for Windows.

CS/plugins/video/canvas/openglx

OpenGL 2D driver az  X11-hez.

CS/plugins/video/canvas/softx

X11 sozoftveres 2D driver.

CS/plugins/video/canvas/xextf86vm

X-kiterjesztés  driver (X11).

CS/plugins/video/canvas/xextshm

MIT X-extension oszott memoria driver (X11).

CS/plugins/video/canvas/xwindow

X-windows X11 driver.

CS/plugins/video/format

A video fáljok lejátszását biztosító kód.

CS/plugins/video/format/avi

Audio-Video egybefűző formátum.

CS/plugins/video/format/codecs

Számos formátum video kodekje (jelenleg csak AVI).

codecs/divx4

DivX  4-es verzió..

codecs/opendivx

OpenDivX.

CS/plugins/video/loader

Számos grafikus fájl formátum betöltője..

CS/plugins/video/renderer

A 3D raszterizáló komponens, mait igényel a 3D engine de haszánlható egyedülálló környezetként is. Igényli a 2D vásznat.

CS/plugins/video/renderer/common

A 3D raszterizálók közös kódja

CS/plugins/video/renderer/null

Egy semmit sem cináló renderelő (akkor szükséges, ha kizárólag 2D grafikával kell dolgozni).

CS/plugins/video/renderer/opengl

OpenGL renderelő.

CS/plugins/video/renderer/software

Szoftver (nem hardveresen gyorsított) renderelő.


 

[ < ]

[ > ]

 

[ << ]

[ Up ]

[ >> ]

This document was generated using texi2html 1.76.