[ < ]

[ > ]

 

[ << ]

[ Up ]

[ >> ]

 

 

 

 

[Top]

[Contents]

[Index]

[ ? ]

>1.10 A Crystal Space eredete

A Crystal Space projektet Jorrit Tyberghein indította el. Álljon itt pár szó erről személyesen Jorrittól.

Véletlenül én indítottam el ezt a projektet. Mindig elkápráztattak az olyan játékok, mint a Doom, Duke Nukem 3D és később a Quake és csodáltam azt, hogy vannak, akik képesek ilyen játékot írni. Az első próbálkozásom egy Doom-szerű engine volt. Volt néhány szép képessége,( mint a statikus fények vagy szektorok más szektorok előtt), de nagyon lassú volt! Elvetettem a projektet, (egy kicsit esetlenné vált) és egy rövid ideig elfelejtettem a 3D-t.  De a kényszer bennem maradt. Akkor és most is mindig a 3D motorokon gondolkodok. De inenntől már nem a Doom-ra gondoltam. Többet akartam ennél. Hónapokig tartó gondolkodás után még mindig nem terveztem, hogy elkezdek kódot írni. De akkor olvastam egy cikket a portálokról. Nem voltam még biztos abban, mik is azok,  de a cikk kis értelmezése után  kitisztultak előttem a dolgok. A portálok tökéletes módájt adják nekem egy 3D engine gyors megírásának. Ez egy nagyon egyszerű technika volt, amivel megvalósíthattam egy igazi 6 szabadsági fokos 3d engine-t!  Egy kicsivel több, mint egy hónap alatt megírtam  Crystal Space első verzióját (a szabadidőmben). Azon a ponton már volt egy 6DOF portál engine –em színes fényekkel és árnyékolással, primitív szkrpiteléssel, mipmapping-gel és mozgó objektumokkal. Mivel az idő egy kényes erőforrás lett, úgy döntöttem, hogy a Crystal Space-t szabad szoftverré teszem és feladok egy hirdetést a szűmítógépes grafikai algoritmusokkal kapcsolatban. Ez volt a Crystal Space project indulása.
El kell mondanom hogy nem is reméltem, hogy ilyen reagálásokat kapok(  tőbb száz embertől kaptam levelet és mind nagyon pozitív volt). Mindenkinek nagyon köszönöm.






[ < ]

[ > ]

 

[ << ]

[ Up ]

[ >> ]

This document was generated using texi2html 1.76.